Monday, August 6, 2007

Snubblar på slutet

Just nu är jag lite putt på min sjal. Eller på mig själv. Jag var så nära slutet och stickade på med rastande takt. Så kom jag på att det kan ju vara bra att kolla så att det är lika många maskor på båda sidor om mitten. Jaja, ren rutin tänkte jag och räknade. Det är rätt stor skillnad på 23m och 29m. Så nu ligger sjalen i ett soffhörn och väntar på att jag ska få energi nog att hitta felet och börja plocka upp maskor. Suck.

Börjar på en arm istället. Den blå tröjan är nog ändå ledsen över att den inte fått någon som helst uppmärksamhet sen jag påbörjade sjalen. Den kan behöva lite stickning. För att inte tala om den vita tröjan, som inte heller fått några armar, och som legat stilla ännu längre än den blå tröjan.
Och vad hände egentligen med babysko nr2?
Många stickningar har blivit försummade när jag suttit i ett skirt rosa moln.

No comments: