Saturday, January 12, 2008

Stickar kineserna?

Svaret är, ja, det gör de. Många försäljare sitter i sina bås och stickar i väntan på kunder.
Vad stickar de i?
Bomull och ull. Väldigt mycket bomull. Gärna melerad bomull. Inget silke fanns att finna dock, till min stora sorg.
Tyckte jag att garnet var fint?
Ja, men inte tillräckligt för att få åka med hem till Sverige.

Slutsats: det blev noll garnnystan inköpta.

Förutom att jag inte hittade nåt garn hade jag en fantastisk resa. Kina är ett otroligt intressant land, både positivt och negativt.
Det här är dock ingen reseblogg utan en stickblogg, så jag kommer tyvärr inte utveckla mig mer än så. Jag kan starkt rekommendera att åka dit i alla fall!

1 comment:

Anonymous said...

Så synd att du inte hittade något fint garn. På något sätt kan man tycka att silkegarn skullle passa ihop med deras byggnader! Ja det lät ju konstigt men hoppas du förstår hur jag menar. Förstår att resan hade mycke annat fint att erbjuda.Må gott