Wednesday, January 30, 2008

Vilken hund är du?

Jag har inte så mycket stickresultat att visa än så länge, så jag roar mig med tester istället. Hos Yllet hittade jag ett test som visar vilken hundras man är. Jag blev mops, och det är faktiskt väldigt likt mig (på gott och ont).

Mops
Mopsen är barnvänlig, livlig och glad hund med charm, utstrålning och intelligens. Den passar bra med barn och andra husdjur. Mycket hund i litet format med stor personlighet som varierar från en mops till en annan. Mopsen är hundvärldens clown, fylld av energi och humor och den strålar sig gärna i uppmärksamhetsglansen. En mops vet hur man uppför sig. De är självsäkra nog att känna till sitt eget värde och är i princip orubbligt harmoniska. Mopsen älskar andra hundar, ju större desto bättre. Får den inte den uppmärksamhet den förväntar sig är det andras förlust, mopsen drar vidare till någon som bryr sig. Mopsen älskar att sitta i knäet, men är absolut ingen latmask. Tvärtom så är den oerhört energisk och med på det mesta, och det bästa dne vet är att få komma ut på galej. Mopsen har inga jaktinstinkter men den är väldigt följsam och lätt att få väluppfostrad.

2 comments:

Thepas said...

Hahaha. Det blev verkligen helt fel. Jag råkade klicka på View Complete Profile i din blogg och där stod det att du jobbar med annonsering. Hur som helst... du är välkommen hit! Till branschen alltså...

Och det där med barn fick jag för mig för att ordet "har" var fetstilt i frågan om man ville ha/hade barn. Sedär så det kan gå om man drar snabba slutsatser. Jag tänkte visserligen att du i så fall skulle vara en ung mamma men det är ju inte helt ovanligt.

Så kan det gå, men jag fick i alla fall lite korrekt fakta till slut... och jag älskar ju att veta mer om människor. Helt uppenbarligen...

Unknown said...

Kul att du hittat min blogg.Välkommen igen///Eldstickan ;o)