Friday, March 27, 2009

Symaskinen

Det här är min symaskin. Jag är väldigt förtjust i min symaskin, trots att den väger flera ton och bara kan sy raksömmar och sicksack. Det är ändå allt jag behöver. Tyvärr tycker min symaskin inte lika mycket om mig, och igår bestämde den sig för att göra totalt uppror mot sin ägarinna. Det är inte så bra när det luktar bränt när man syr va?

Min pojkvän ingenjören tror att det bara är motorn som lagt av, så kanske kanske går den att laga. Om man har turen att hitta en kompatibel motor då förstås.

4 comments:

Jo said...

Vad trist! Man blir liksom vän med de där maskinerna, så det är inte så lätt att "bara" köpa en ny heller!
Hoppas att ni får ordning på den!

Janette Millbom said...

verkligen fin är den iaf

Handarbete/Pyssel said...

Åh och oh! Hoppas det ordnar sig med 'ny' motor då!
För den ser ju ut som en pärla!

Mmmm... Vilket uppiggande paket du fått!!
Stickfrossas alster är ju bra sååå fina. Så man funderar på att lätta plånboken!!

Önskar dig en skön helg!

Eva S said...

Nääe, det brukar inte vara bra när det luktar bränt. Hoppas det löser sig. Symaskiner är inte billiga och det tar sån tid att vänja sig vid en ny.
Härligt garn du fått. Riktigt läcker färg.
Må gott