Thursday, July 9, 2009

Boobholder 2

Jag blev himla nöjd med min första boobholder/minisweater, och har sedan dess påbörjat inte mindre än två nya (en grön och en grå). Den gröna är egentligen färdig sedan länge, men har inte fastnat på bild förrän nu.

Ursprungsmönstret går att hitta här, men i min variant har jag struntat i puffärmen och taggkanten. Precis som med den första har jag också tagit in en himla massa maskor i ryggen för att få en mer lagom storlek. Jag fick inte till nån bra bild på det här, men om någon är nyfiken så går det att se rätt så bra på den röda varianten jag gjorde i vintras.

Garnet är muskat, det är första gången jag stickat i det garnet och jag tycker hemskt mycket om det faktiskt! Bomull är ju inte riktigt lika förlåtande som ull/alpaca, men det är ändå ett trevligt garn att använda tycker jag. Så har det ju en himla fin lyster också. Dessutom gick det inte åt så mycket garn, ungefär 170g.

5 comments:

Emilia said...

Jätte-snygg - och den röda också!

Garntrollet said...

Jättefin och söt! Passar dig perfekt. Kanske tar jag och stickar mig en! Tack för inspirationen :-)

Kristina said...

Även jag har stickat en boobholder, men jag blev inte riktigt nöjd. Tycker som du att den blev för vid i ryggen och minikoftan hänger. Får dra åt den rejält över bysten, men då jag råkar ha lite större byst så blir det verkligen en boobholder. Hmm. Din sitter verkligen snyggt.

Monica Hansen said...

Snyggt!

disa said...

Nämen nu tror jag minsanner att jag måste följa din blogg!! Om det går för sig måntro...? Här finns så mången finfina hantverk du har producerat, och de är jätte inspirerande att se. *ler* Själv är jag nyfödd näst intill i bloggvärlden, men finner det tämligen underhållande redan!! =)
MVH
Disa