Tuesday, October 12, 2010

Lanas Alondra

Garnjakten fortsätter! På calle Arenal, precis i hörnet mot Puerta del Sol, ligger en liten garnbutik som heter Lanas Alondra (lana betyder garn på spanska).
Den är inte alls trendig och har mycker konstiga broderier, men här kan man faktiskt hitta en del fina garner! Inte så många märken jag kände igen, mer än Regia och Schachenmayr, men en del spanska garner till bra priser. Jag köpte merinoull från ett märke som heter Trilli för 3,5 euro /nystan.I garnaffärer i Spanien verkar det vara vanligast att garnet är bakom kassan så att man måste be personalen plocka fram det. Lite irriterande tycker jag som helst vill känna och klämma på alla garner, men det är en bra övning i spanska när man ska be expediten plocka fram det. Jag fick öva på alla färgerna :)

5 comments:

Lisa said...

Hej Clara!
Tack för en trevlig och rolig blogg :) Tänkte bara, har du prövat knitmap? De listar garnaffärer :) Ha det så bra!

Hedvig said...

Hej!

Vilken fin och rolig blogg! Här kommer jag definitivt titta in igen! :)

Ha en bra dag!
/Hedvig

Sara said...

Lana betyder ull.
Jag själv är på garnaffär jakt i Barcelona.

Clara said...

Lisa: tack för tipset! Jag har börjat lista lite garnaffärer där nu, det fanns inte så många i Madrid sen innan.

Sara: Ja, det betyder ull, men har jag förstått rätt så används det överlag om garn i allmänhet också?

Sara said...

Jag har aldrig hört att de använder lana för garn. I så fall är det helt missledande, eftersom det betyder ull, men man inte alls behöver sticka allt i ull.