Sunday, December 26, 2010

Hammaren och skäran

Jag skriver sällan om politik på den här bloggen, men det är ingen hemlighet att jag står långt till vänster. Min pappa har varit kommunist i över fyrtio år, och vad är då mer passande än ett par vantar med hammaren och skäran? En perfekt julklapp om jag får säga det själv.

Mönstret har jag gjort själv, om någon är intresserad så kan jag lägga ut det.
Garnet är spanskt och kommer från Katia.

Quick translation: My dad has been a communist for more than 40 years now, so I thought that a proper christmas gift for him would be a pair of mittens with the hammer and sickle.
The pattern is my own, I can put it on the blog if you are interested.

16 comments:

Agneta said...

Snygga och vilken perfekt julkapp. Det mönstret vet jag en till som det skulle passa åt. Min svärfar:-)Så känner du för att lägga ut mönstret skulle i alla fall jag bli tacksam

Timeout said...

Jättefina vantar! De skulle passa mig med. Vi är några stycken vänstermänniskor kvar...

Smycka said...

De blev jättefina! =o)

Dödergök said...

Apsnygga! :)

Knitarina said...

Snygga!
Viva la revolución!
;-)

Elin said...

Jag är också lite sugen på mönstret :)
Jättefina!

Tyg och otyg said...

Mycket snygga vantar, tycker en annan vänsterivrare. :)

aliel said...

Åh... fantastiska!

Anonymous said...

Fina vintervantar, vill du bjuda på mönstret, det vore underbart, jag vet någon som vill ha! Visst finns vi kvar, vänsterfolket!

Din blogg är så fin och inspirerande.

Clara said...

Åh vad glad jag blir att ni gillar dom! Jag tyckte det var lite läskigt att lägga ut dem, de kunde ju mottagas på vilket sätt som helst (även om stickvärlden är väldigt vänlig kunde detta varit ett elaka-kommentarer-tillfälle).
Jag ska absolut lägga ut mönstret, ska bara fixa till det lite först.

kamilla said...

Sådana skulle jag vilja ha! Hur fina som helst!

Denice said...

Själv är jag en sådan som inte gillar den symbolen, för mig står den för förtryck. Men alla har rätt till sina åsikter, och jag kan ändå uppskatta hantverket, och att något är fint gjort. Tycker aldrig att det finns forum för elaka kommentarer om jag ska vara ärlig. Alla måste ju få stå för vem man är och vad man tycker, och diskutera kan man ju göra i andra forum. Din blogg läser jag för alla fina saker du gör, inte för dina politiska åsikter. Om du istället skulle börja blogga politik, skulle jag nog dock försvinna, det orkar inte mitt överlastade huvud :-) Ha en fin nyårshelg!

Anonymous said...

Har du kunskap/ vetskap vad detta står för?????
Utan att välja sidan???????

knitbyme said...

Helt underbara!!!!!

Claudia said...

Jättefina! Självklart vill vi ha mönster till dessa. :)

Ida said...

lysande! För svår stickning för mig tyvärr. Men när jag blir så avancerad vill jag ha mönstret :-) Kan ta ett decenium eller så...