Tuesday, July 5, 2011

Projektförvaring

Förr hade jag nästan bara sydda tygpåsar till mina stickningar, men nu har jag mer och mer börjat övergå till fina papperkassar. Det är mycket lättare att få överblick över projekten då. Tygpåsarna har jag kvar, de är jättebra när man vill ha en stickning med sig, men hemma får de bo i en papperspåse. Den här från Laduree är den finaste!

Såhär ser det ut där jag sitter och stickar och lyssnar på sommarpratarna. Men jag längtar efter min "riktiga" lägenhet, som jag dock inte får tillbaka förrän i september. Tills dess har jag en mysig kolonistuga att bo i!

3 comments:

Anonymous said...

Jag håller med, fina papperskassar är det bästa. Stickorna kan inte göra hål och försvinna, det är fint,plus att om man som jag har en sisådär femtioelva saker på g samtidigt så går de att rada upp snyggt bredvid varandra på golvet. (Eller bakom soffan, så att den närmsta kretsen inte ska tro att det har släppt helt.)
Sarah
Otaliga projekt

Sofia said...

fin påse! jag kör också på papperspåsar men inte i närheten lika fina. använder även plastpåsar, en skål och tydligen vardagsrumsbordet till förvaring. :)

metamorphosis said...

Det gör verkligen mer än man tror för känslan, det där hur man har saker paketerade!

Att äta godiset ur en fin skål istället för direkt ur påsen. Lägga upp ungspankakan på fina serveringsfatet istället för att ta direkt ur långpannana - åsså förståss Stickningar i fina kassar!