Sunday, October 16, 2011

Jul


Kalla mig galen, men jag börjar verkligen längta efter julen nu. Jag älskar julen! Bakade skurna pepparkakor igår, efter bästa receptet som står i Elin Eks tantbok. Vill börja pynta, men får nog vänta sex veckor till i alla fall. Då är det första advent! Yay!

Och det är verkligen hög tid att börja med julklapparna nu, som stickerska gäller det att vara ute i god tid! Fast för mig blir det nog bara två stickade presenter i år. Minns ett år när jag firade jul med ett gäng kompisar i Kina, och fick för mig att ge nåt handstickat till alla. Lite vatten över huvudet där.

12 comments:

Frugan said...

Jag längtar också! När jag bodde hemma kunde mamma börja sätta på julmusiken i november. Så jag får nog vänta till dess iaf...

Jag har börjat slänga ut frågan till släkt och vänner vad de skulle vilja få om de fick välja, och så hoppas jag att de har glömt bort det till jul ;)

Maritas Maskor said...

Vilka fina bilder!
Jag förstår dig verkligen! Visst kommer längtan så fort det börjar bli så här lite mörkt och kallt. Tänk att få ta fram ljusstakar och få sätt i nyinköpta ljusslingan i lilla äppelträdet på framsidan :)
Jag längtar tom efter att putsa fönstren för att det ska bli fint att få sätta upp julgardinerna till advent :)

kråkspark said...

Tänk ,jag har också börjat längta till just skurna pepparkakor! Har kört efter ett recept från Allt om Mat och är det absolut godaste.Det går åt flera satser redan innan jul hos oss.

Johanna said...

Jag längtar också efter jul! Nu i veckan när jag skrivit en del om Juholt har jag felstavat hans namn VARJE gång till JULholt.

Mitt undermedvetna talar...

Arga Stickaren said...

Jag börjar ångra mig när det gäller att vara i Malaysia över julen, men det kommer nog vara mysigt det med.

Du får komma till Östersund och baka vackra pepparkakshus med oss i november (vi är typ 10 stycken än så länge som ska baka)! ;D

Emilia said...

Köpte säsongens första julmust igår och sedan var tankarna igång på julpynt och annat. Förra och förrförra året slog jag in påbörjade stickningar i paket men hoppas på bättre framförhållning i år ;)

Clara said...

Marita: jag längtar också efter att putsa fönster! Knäppt, men det blir roligare att städa när man får sätta upp ljusstakar och gardiner sen.

Kråkspark: Ja, det här är den andra satsen jag bakar i år. De går ju faktiskt att äta året om :)

Arga Stickaren: Jag vill absolut baka pepparkakshus med dig i Östersund! Ska bara skramla ihop till en tågbiljett så...

Maria said...

Åh, gud va härligt! Jag är också julfreak och längtar redan. Hyasintdoft, lite glögg, pyssel, hemmamys... Planerar att köpa de första julklapparna i Barcelona om 3 v, och nån klapp ska jag väl sticka också.
Mer jul!

eddy said...

å jag längtar också!!! älskar julstöket och allt som hör där till. har själv börjat sticka mina klappar nu, känns skönt att ha kommit igång. men jag håller med, det är inte alla som uppskattar tiden man lagt ner på något handstickat och då kan man ju lika gärna köpa något tjusigt till dem=)

Emelie said...

Åh, jag superlängtar jag med! Funderar på att dra ihop adventsfika redan i november, annars kommer jag gå sönder av längtan till lussebullar och röda ljus!

Dödergök said...

Jag längtar också efter jul, våran första i huset! :) Men jag ska försöka njuta av November också annars tar ju det roliga slut så himla fort.

Mimmi said...

Min äldsta är också alldeles julgalen hon fyller år på söndag så jag har bakat lussekatter till henne! Hennes plan är att börja julpynta huset (de har nyss flyttat in) veckan efter hennes födelsedag!Jättefina bilder gör nästan så jag längtar lite också.