Sunday, January 20, 2013

Matchande planer





Det här är nästa stora planerade stickprojekt för min del - matchande tröjor till hela familjen! Och ja, jag är seriös. Jag vill sticka Mariuströjor till oss alla tre (det är den tröjan som syns på nedersta bilden), fast med lite olika variationer. Till Andreas blir det en modernare variant med space invaders, till mig en helt klassisk kofta, eventuellt i grått istället för blått, och så ska såklart bäbisen få en liten tröja den också. Jag ser fram emot härliga stärkande skogspromenader i våra käcka kläder! 

11 comments:

Tyg och otyg said...

Käckt var just ordet. :)

Eva said...

Härliga mönster!
Ska själv leta fram ngt "norskinspirerat" för ett växtfärgat garn jag fått.
Ni lär bli jättefina hela högen!

Manduzana stickar said...

Haha, roligt med matchande kläder! :)

Erica Bessant said...

Kul!

Ananas said...

Oh vilket fantastiskt mönster du har hittat!

Textila Erika said...

Matchande tröjor är fint :) Träningsoveraller inte lika fint. I nån stickbok jag bläddrat i tror det är Sticka efter gamla nordiska mönster, finns det en bild på den danska(?) kungafamiljen i just matchande grönländska stickade trjör. Mycket käckt!

Anonymous said...

Men åh så fint!

Elin said...

Det här projektet ser jag verkligen fram emot att få ta del av!! (särskilt space invaders-delen)

Mia said...

haha, härlig idé tycker jag! :)

Frida said...

http://www.dalegarn.com/shop_pattern_detail.php?hId=137

http://www.dalegarn.com/shop_pattern_detail.php?hId=1354

Dale är fantastiskt att sticka med och har lång tradition med många fina mönster, lite mer intressant än sandnes klassikere häfte.
Men jag måste bara få ge dig en varning/tips, när man sätter på sig en röd/blå/vit marius så känner man fort att man har klätt ut sig till norska flaggan!

Ville bara dela några tips från direkt mariuslandet vid sidan av.

Lycka till

metamorphosis said...

Det låter som en alldeles lagom nivå på matcningen av familjen - ser verkligen fram emot att få se hela matchade familjen sen! <3