Sunday, July 28, 2013

Recension av Virka!

Häromveckan fick jag hem Hemslöjdens nya bok Virka! av Maria Gullberg. Jag ska ärligt säga att jag först var lite skeptisk, Maria Gullbergs bok om virkade muddar föll inte alls mig i smaken (dock är det ett bra tag sen jag bläddrade i den på biblioteket, kan ju ha ändrats). Vissa delar av den här boken är inte heller i min stil, men andra delar gillar jag skarpt.

Det här är mitt favorituppslag, med de virkade väskorna. Skitsnygga! Jag blir sugen på att virka dem allihop. Andra delar jag verkligen gillar är de olika varianterna på mormorsrutor, som ihopsatta bildar olika mönster. Svårt att förklara, ni får bläddra i den :).

Det här är min fjärde bok i Hemslöjdens förlags serie med de små fyrkantiga böckerna (de tre andra har jag köpt, den här fick jag som recensionsex). Jag gillar dem! De är enkla, tydliga och inspirerande. Kommer helt klart köpa fler.


2 comments:

Pysselfarmor said...

Men oj så snygga väskor! Tack för att du visat just det uppslaget - nu måste jag köpa boken ;-)

ANNEPÅLANDET said...

Jeg har også denne boken, syns den er veldig fin. Litt annerledes enn andre heklebøker. Og hun hekler jo dessuten PENT, det er det ikke så mange som gjør. Veldig inspirerende bok, syns jeg!