Tuesday, August 6, 2013

Bloppisuppdatering

Jag håller på att organisera om mina garner, nu ska de alla in i plastpåsar och förvaras malsäkert. Tidigare har de legat öppet vilket visserligen är väldigt fint, men eftersom att arbetsrummet/hobbyrummet snart ska bli Astrids rum är det ändå läge att ändra förvaringssätt. Än så länge har jag gått igenom hälften, lagt upp allt på ravelry och rensat ut en del. En del bara skänker jag iväg, men några garner kanske kan vara av intresse för andra + finansiera nya garninköp så jag har uppdaterat min bloppis med lite garn.

Här hittar du min bloppis, imorgon eller i alla fall inom de närmsta dagarna ska resten av garnet gås igenom och då lägger jag ut mer.

2 comments:

Monica said...

Ett litet tips när du sorterar ditt garn.Har läst någonstans att man inte ska lagra ullgarn i plastpåsar så jag har köpt förvaringslådor av papp på IKEA och klistrat igen alla hål med silvertape och där förvarar jag mina yllegarner. Har även köpt doftpåsar med lavendel som jag har lagt i för det ska skrämma mal.

Clara said...

Va! Men jag trodde att det var det som var det bästa sättet? Det här måste jag ta reda på mer om, nu blev jag alldeles förvirrad.