Thursday, August 14, 2014

Riddari

Efter att ha stickat Loki till Astrid (den är klar, ska bara ta bilder på den) så blev jag sugen på att sticka en islandskofta till mig själv. Jag är väldigt förtjust i min Riddari som jag stickade för två år sen, men tyvärr är det garnet inte det bästa så det noppar som tusan. Så jag bestämde mig för att sticka en ny Riddari, den här gången i Peruvian Highland Wool. Och så blev det precis samma färger som i Astrids Loki, fast med en mörk åskblå också. 

För den som också vill sticka en Riddari kan jag tipsa om att det finns en Knit-A-Long på facebook just nu! Det är roligt med KALs, få tips av andra och att se hur andra tänker med färger osv. Riddari KAL heter den och finns här

5 comments:

Linnéa said...

Vad heter garnet du skall använda?

Clara said...

Peruvian highland wool,färgernas nummer är: den mintgröna 257, den mörkare åskblå 202 och den gula är min favoritgula nr 223. Den vita heter 101.

Anonymous said...

Det som passar Astrid passar också mamma Clara. Nu sen en till pappan i samma färger så är familjesetet klart. Fina färger:-) Kitty

Anonymous said...

Snyggt asså! Kollade in din förra tröja och den påminner väldigt om en islandströja jag köpte på Island i sommar.
Alltså jag fattar ju att det inte är en tillfällighet :-p men inte bara mönstret utan färgkombo, passform och gosfaktor verkar vara helt samma, utifran vad som syns på bilderna :-)
Trevlig stickning och hoppas du har bättre tur med garnet den här gången!

Emma - Distorsion said...

Så ljuvlig färger! =) Kommer bli kalas! Ser fram emot att få se en fin riddari! :D