Wednesday, January 21, 2015

Benvärmare med maskrosor

Jag har fortfarande kvar några bilder att visa från när jag och Elin var ute och fotade för några veckor sedan. Som de här benvärmarna! Mönstret till dem kommer från Knitsoniks bok om flerfärgsstickning, men då är de i form av ett par halvvantar. Jag blev väldigt förtjust i mönstret men behöver inga mer halvvantar så jag gjorde istället om dem till benvärmare. 
Garnet är rauma finullgarn i färger jag hade hemma, plus att jag tog en del färger jag hade och färgade över så att de skulle passa bättre in i mönstrets färgskala. Så några exakta färgnummer att skriva ut har jag tyvärr inte, men jag kan verkligen rekommendera alla intresserade att börja färga hemma för det är hur kul som helst och inte jättesvårt. 

4 comments:

Anonymous said...

Så fina färger! Lugnet sänkte sig i mig vid orden "som jag hade hemma". Lyckan när ett inspirerande projekt stämmer med vad som finns hemma, utan för stora kompromisser!
/Carin

Svarta Malin said...

Jättefina!
Har du lika resår nere som uppe?
Raka, eller anpassade till vaden?
Längd?
Sugen att sticka egna, som du förstår..

Clara said...

Svarta Malin: resåren är likadan nertill som upptill, men de är smalare nere och blir bredare längre upp. Jag måttade lite slarvigt och försökte öka jämnt samtidigt som jag försökte få mönstret så snyggt som möjligt. Benvärmare är toppen när man inte vill frysa om benet bara för att skon inte tillåter tjocksockar!

Svarta Malin said...

Tack Clara!
Vi får se om det blir ett par till mig under nästa veckas semester?