Friday, January 30, 2015

Ivydene


Även om jag bara syr just nu så har jag fortfarande obloggade bilder från Palmhuset att visa. Jag hann sticka mycket när jag var sjukskriven! Den här röda basker/mössan är stickad i Alice från Juno fibre arts som numera inte säljer garn längre. Jag köpte det på hennes näst sista uppdatering och visste direkt att jag ville göra en röd basker. 

Mönstret är Ivydene av Woolly Wormhead, och jag gillar verkligen mönstret. Lätt att förstå, rolig att sticka. Eftersom garnet är Lace fick jag använda tre trådar för rätt stickfasthet, men det funkade fint. Jag är jättenöjd! Hur klarade jag mig utan en röd basker tidigare?

5 comments:

Linnéa said...

Den är verkligen jätte fin :) Blev lite sugen på att sticka en egen.

Filifjonka said...

Nydelig lue, og flott tips, jeg har en del rester av Juno Alice liggende. Nydelig garn!

Anonymous said...

En röd basker behöver vi alla ;).

Sofi said...

Åh, så härliga färger!! :D

Syserine said...

Vad fin! Nu blev jag tvungen till ett mönsterköp i kväll (igen : ) )