Tuesday, January 6, 2015

Peony Perimeter


Min Peony Perimeter är klar! Det var min julhelgsstickning, och en helt perfekt sådan. Det här mönstret kräver koncentration, så när svärföräldrarna lekte med Astrid lyssnade jag på ljudböcker och stickade. En fantastiskt rolig stickning, bara ingen stör mig under tiden, och inte kunde jag prata med folk eller ens se på tv. Men ljudböcker funkar fint! 

 Garnet är Madelinetosh merino light som jag färgat själv. Ungefär 130g gick det åt, så jag har så det räcker till en basker också. Jag gillar det här garnet, trots att det är superwashbehandlat har det inte den där plastiga känslan som vissa superwash garner har. Tycker jag i alla fall då.

Och sjalen, ja den har helt enkelt den perfekta formen. Jag stickade den större varianten, och då blir den perfekt lagom stor att lägga runt halsen utan att den för den delen bli för djup. Det här är min andra Peony Perimeter och jag kan lova att det blir minst en till.

Fotograf är min kompis Elin Danielsson. 

7 comments:

docksjö said...

Jätte fin, och en väldigt fin men svår färg att bära som verkar passa dig jätte bra.

Madamestrik said...

Wow, det var fint! og hvilken skøn farve :)

Karin -lär mig sticka, sy och virka said...

Jättevackert mönster!

Gerds Stickkorg said...

Så fin sjal.

Maja said...

Så vakkert! Hørtes deilig ut med lydbøker og strikking:)

Maritas Maskor said...

Det är ett jättefint mönster! Och garnet till är såå fint!

Manduzana stickar said...

Sjalen är riktigt fin. Och du har verkligen lyckats få till en fin färg på garnet!