Monday, May 18, 2015

Turkosa sockar

Det blir mycket sydda saker här på bloggen just nu, men jag stickar ju såklart också! Tex de här sockarna som är stickade utav en sockblank från Tant Kofta. Den fantastiskt fina turkosa färgen var svår att fånga på bild, i verkligheten är de ännu mer turkosa. 
En sockblank räcker till två lååånga sockar för mig som har storlek 38. Så jag fick två små nystan över, blir nog lagom till ett par halvvantar till Astrid nästa vinter. 

Sockarna är redan använda rätt flitigt, alltså när kommer sommaren egentligen? Jag köpte nya bekväma sandaler idag men känns som att det är mer väder för raggsockar än för att gå barbent i sandaler. Burrrr! 

3 comments:

Camilla said...

Hej!

Jag försöker sticka ett par sockar i Moods of colors fins fingeringgarn men det går inte så bra. Har du något tips på hur man ska få ihop det?

Clara said...

Camilla: Vad är det som blir problematiskt? Har du något mönster som du stickar efter? Ett bra mönster är A och O, leta på ravelry efter något som passar dig! Eller fråga i din lokala garnaffär efter ett enkelt sockmönster.

Anonymous said...

Såå fina! Då gör det kanske inget att värmen dröjer lite till ;)?