Saturday, June 27, 2015

Pebble beach shawl




 För några veckor sedan var jag hos Tant Kofta och köpte ett helt fantastiskt garn som heter Finheten. Har bloggat mer om det här. Nu har garnet blivit en sjal, en Pebble beach shawl. Jag måste erkänna att det här mönstret inte direkt fångade mig först och jag kunde inte förstå att alla ville sticka den förra sommaren, men så provade jag Lottas version och blev störtförtjust. En liten långsmal sjal är vad jag behövde just nu så jag stickade minsta versionen och då räckte en härva Finheten (360m om jag minns rätt).

6 comments:

Karin -lär mig sticka, sy och virka said...

Vacker färg! Hur är mönstret? Kan en hyfsad nybörjare klara av det?

Anonymous said...

Vad bra du passar i de där färgerna!

AlpakkaAnna said...

Ja, jag är ju löjligt förtjust i de flesta av Helens mönster. Och Pebble Beach i synnerhet. Jag vill nog helst ha en i minst varje färg. Medel-storleken är perfekt för filisilk :)

Kullerbyttatextil said...

Har också testat den nu och gillar den jättemycket. Praktiskt ibland med lite mindre sjalar. Färgen på din är fantastisk!

Monstermønster said...

Vakker! Og et garn som heter Finheten, fint navn!

Anonymous said...

Hej! Underbar sjal! Jag undrar hur man får tag på mönster till denna sjal? Någon som kan hjälpa mig? Känns som ett perfekt semesterprojekt!