Saturday, June 13, 2015

Slanted Sleeven no 4

Min Slanted Sleeven är klar, och jag är så nöjd med hur den blev! Att jag är ett stort fan av det här mönstret är ju ingen nyhet, jag har trots allt stickat fyra stycken och dragit igång en KAL för att hjälpa andra att ta sig igenom de lite klurigare partierna i mönstret. 

Det är ju en till synes väldigt enkel kofta, men det är detaljerna som gör den. Som de fina axlarna. 

 Resåren bak i ryggen. Jag har stickat storlek M för axlarna och sen ökat till storlek L för byst och kropp. 

Och de smarta knäppkanterna. Jag gjorde några modifieringar, tex stickade jag vriden resår längst ner istället för resåren med lyfta maskor som används i resten av mönstret. 
Och sen gjorde jag den kortare, men det gör jag alltid. Att vara 152cm gör att jag inte ens läser vilken längd koftor ska ha, jag mäter på mig själv och andra koftor jag gillar istället. 

Garnet är Chickadee från Quince and co som jag köpte när de sålde ut ett garn som var "almost Chickadee". Sen har jag indigofärgat det själv.
Resultat: Supernöjd!

Och för er som undrar över klänningen jag har på mig så har jag sytt den själv, men den får ett eget blogginlägg snart.

1 comment:

Anonymous said...

Wow, vad snyggt! Den perfekta outfiten!