Tuesday, September 1, 2015

Gröna skogar och vantar

Jag älskar det här höstvädret som börjar komma nu, när luften känns så klar och frisk att andas. Förmodligen är jag den enda i Sverige som är nöjd med sommarens väder? När regnet hänger i luften är det perfekt fotoväder också (sämsta tänkbara väder att fotografera i är när solen skiner starkt) så jag tog med kameran ut på en promenad med Ipa och Karin (som numera bor nästan grannar med mig, hurra för det!). Ipa var inte lika nöjd över vädret utan fick låna min sjal när han frös lite.

Vi gick upp till Ramberget och Keillers park. 

Jag minns inte om jag bloggat de här vantarna innan? Mönstret heter Svarttir och Hvitír och är på isländska så jag har bara använt diagrammen och freestylat resten. Två par av restgarner blev det till Astrid. De fick snoddar av garn att ha i overallen också så att de inte kommer bort på förskolan (de är ordentligt namnade också). Ska ge dem en ullkur för att bättre stå emot väta så hoppas jag att de blir populära i vinter!

7 comments:

Emmy said...

Härliga vantar!

Här är en till som tycker att sommarvädret har varit alldeles utmärkt i år! Och nu kommer årets bästa månad i mitt tycke. Jag älskar höstkänslan i luften. :)

Moffan said...

Älskar det här vädret också. Och det är ju ett plus att man kan använda sina fina stickade alster lite mer:)

Anonymous said...

Du som gillar att sticka får väl sticka en kofta till Ipa. Han ser ut att vara av samma ras som Alice som jag stickade en hundkofta till i somras. Hon frös redan då ;). (se https://tygochgarn.wordpress.com/2015/07/31/behover-hundar-kofta/). Finfina vantar!

Anna said...

Åh vilka härliga bilder!
Ipa ser stolt ut för den röda sjalen.
Jag är också en av de få som inte klagat över vädret i sommar,
jag tycker att det har varit perfekt.
Tack för din härliga blogg.
/Anna

Térèse said...

Härliga bilder! Hur ger du vantarna en ullkur? :)

Dödergök said...

Vilka bilder! Du är min fotoidol.

Maja said...

Vakre bilder og vakre votter!