Sunday, December 20, 2015

Saffran


Den här stickningen hade jag planerat som julstickning och jag skulle bara sticka liiite på den innan vi åker till Norrköping imorgon. Men den var så beroendeframkallande (bara en stjärna till!) så på två dagar har jag nästan kommit upp till oket.
Det är en kofta till Astrid och mönstret har Docksjö gjort. Det heter Saffran och än så länge finns det att köpa i små storlekar, min kofta är en teststickning i en av de större barnstorlekarna.

Jag stickar i peruvian highland wool som jag färgat själv, och för mig blev 4mm lagom stickfasthet.

Kan verkligen rekommendera den här koftan! Välskrivet mönster och så kul att sticka!

3 comments:

Anonymous said...

Jag gillar stjärnmönstret - och vilken härlig gul färg på garnet!

knitbyme said...

Åh så synd ( eller inte) att jag inte har barnbarn ännu. Så himla fina färger.

Lilla07an said...

Men kärlek på den! Jag som blev lite ledsen för att den bara fanns för de minsta barnen. Nu har jag ett mönstersläpp att se fram emot 😍