Sunday, March 20, 2016

En nåldyna


Jag blev sugen på att brodera häromdagen så det blev en liten nåldyna. Inget avancerat, bara en bunden bottensöm. Skönt för händerna att göra något fokuserat under tiden som jag lyssnar mig igenom alla deckare storytel har att erbjuda.

Resultatet är jag dock inte helt nöjd med. Jag tycker den blev fin, det är inte det, men jag fyllde den för lite (den har en innerpåse fylld med ris) och så är mönstret så rörigt att jag inte ser vad som är nålar och vad som är broderi. Ska aldrig mer göra franska knutar på en nåldyna. En bra lärdom ändå!

2 comments:

Julia said...

Jättefin dock!

Anonymous said...

Jättefin nåldyna men nu till något helt annat!! Jag stickar mönstret Ester ur er fina bok "Vantar för alla årstider". Det står att man ska sätta tumkilens 13 m på en bit restgarn, vilket jag gjort. Därefter ska man lägga upp 13 maskor och fortsätta sticka enligt diagram. På vilket sätt ska man lägga upp 13 maskor? Används mönsterfärgen eller bakgrundsfärgen? Används kedjeuppläggning och i så fall hur gör man då? Vore jättetacksam om du ville svara för jag har verkligen kört fast! Många kramar och tack för trevlig bloggläsning. Hälsningar Anna