Thursday, March 10, 2016

Enhörningar i rymden



Jag har sytt mig ett par sådana här tunikor nu och de har verkligen blivit favoriter. Mönstret är ett t-shirt mönster från Sy av Jenny Hellström, tror det heter Simone. Det har jag sen gjort FBA på för att passa min byst och så förlängt och breddat lite för att få en lagom lång tunika.

Leggingsen är baserade på Espresso leggings och tyger kommer från Jonic eller Rosa Huset, båda säljer det och jag minns inte från vem av dem jag köpt det. Astrid har fått likadana och hon älskar sina hästbyxor, vem gillar inte enhörningar i rymden liksom?

7 comments:

Lina said...

:D

Lilla07an said...

Fy Fabian vilka snygga tights!

Anonymous said...

Du laver meget fint tøj! Du er både dygtig til at tilpasse mønstre & til at sy & strikke - og tøjet ser meget behageligt ud. Det ligner noget, man "har lyst til at bo i :-) Bedste hilsener fra Grete (uden blog)

Elisabet :) said...

Underbart tyg till tights. Klart det ska vara enhörningar! Gillar också din tunika - och att den har fickor! Alla kläder bör ha fickor.

Julia said...

Älskar båda!

Ellinor said...

Ser så snyggt och skönt ut!

Manduzana stickar said...

Åh, vilka fantastiska tights! Min dröm är ju My Little Pony-tights. Som det barn jag är i själen, haha.