Saturday, September 24, 2016

Garnpaket till Gråsparv!

Det är så roligt att kunna berätta att Organic Knitters nu säljer garnpaket till min kofta Gråsparv! Garnet i paketet är Cheeky merino joy från Rosy Green Wool, vilket är ett garn jag verkligen gillar. Ekologiskt, ljuuuuvligt mjukt, och även om det kan noppa lite i början (alla mjuka garner noppar, så är det bara) så slutar det noppa rätt fort. Det är samma garn som jag stickat min ursprungs-Gråsparv i, då dock färgat av Anna på Dandelion yarns. Och det är ju ganska uppenbart att detta är ett garn jag gillar eftersom det också är det jag valt som bas när jag färgar och säljer garner :).

Visst är koftan Matilda på Organic Knitters stickat helt fantastiskt fin? Jag älskar de mjuka lite dova färgerna. Den andra lila varianten som Matilda också satt ihop är också superfin, gå in och kolla! Och så går det såklart att helt välja färger själv. 

 För den som är sugen på ett garnpaket så finns de  HÄR! 

2 comments:

Ewa med bloggen tygochgarn said...

Jättefin i alla färgvarianterna!

Åsa said...

Fantastiskt vacker :-)