Thursday, September 8, 2016

Montera

Något har hänt med mig, jag är inte längre rädd för att montera stickade plagg. Hur det gick till vet jag inte riktigt, det var inget aktivt val utan plötsligt en dag så fanns inte det där motståndet längre. Kanske för att jag sytt så mycket det senaste året? Att montera ihop stickade delar är ju faktiskt bara att sy ihop dem, även om jag gör det för hand istället för på maskin. 

Här ligger två ärmar till Migration Cardigan på blockning. De är faktiskt redan påsydda och det gick jättebra! Att montera stickat lärde jag mig för många år sedan på Stenebyskolan, och trots att det var länge sen jag använde mig av den kunskapen så räckte det med en snabb googling efter instruktioner för att händerna skulle minnas. Nu ska jag bara spraya knäppkanterna lite och låta torka och sen är den koftan redo att användas! Om bara vädret i Göteborg kan bli lite kallare vill säga, nu svettas jag efter bara ett par minuter i den här varma koftan.

No comments: