Tuesday, November 22, 2016

Julkofta

Under lång tid, flera år faktiskt, har jag velat sticka en jultröja. Jag har velat fram och tillbaka över hur den ska se ut, och haft storslagna planer med massor av renar och andra julgrejer. I år bestämde jag mig dock för att bara sticka en enkel julkofta med stjärnor, det är vad jag är sugen på just nu. Och det är ju inget som hindrar mig från att senare sticka en jultröja till med massor av julmotiv! 

Det här ska bli en Osterkofte från Kofteboken 2 och jag stickat den i egenfärgat garn med rosy green wool som bas. Samma som jag säljer på Etsy. Får verkligen julkänslor när jag stickar på den, och jag undrar om det faktiskt inte ger mer julkänslor att sticka på en jultröja under julen än vad det ger att ha den på sig? Jag tror faktiskt det!

6 comments:

Maria said...

Ursnyggt mönster ☺ blir verkligen sugen på att sticka en jultröja jag me. Älskar din fina blogg ❄⛄

Brita said...

...konstigt det där att man fastnar för något rött alt. juligt just när det är jul och som kanske inte känns lika kul efter jul. Tror personligen mera på stjärn-motiv, blir lite mera användbart för man vill väll använda den mer än en dag/år. Ser fram emot att se din töja färdig :) ...

Annie said...

Jag håller med om att själva processen av ett juligt handarbetsprojekt ger mer julkänslor än vad man får när det är klart:) Så brukar jag också nämligen känna! Tröjan kommer att bli jättefin:)

Anonymous said...

Otroligt vackert!

Sara said...

Fast, om en stickar in julkänslan. Påminner inte tröjan om all den julkänslan när en bär den då också? Till skillnad mot om man köper en jultröja alltså? :)

Stylinchen said...

looks so nice.
I do not understand a word while "reading" your Blog, but I like your pictures,
best regards
Mandy