Monday, February 13, 2017

Hjortvantar från Dalsland

I väntan på att jag ska orka plocka fram kameran så kan jag visa en bild på de här vantarna som jag stickade 2014 (!). Jobbigt när årtalet står inuti handen så att det inte går att låtsas som att jag stickade dem nyss. Nix 2014 var det och de blev fotade då också, de har bara hamnat inte visats på bloggen förrän nu.  

Från början var det tänkt att bli ett mönster åt Slöjd i väst, förlagan till dessa vantar är nämligen ett par vantar som troligtvis stickades runt sekelskiftet i Dalsland. När jag blev sjukskriven lades dock alla projekt på is och jag har fortfarande inte orkat ta tag i det. Kanske händer det i framtiden, det får vi se. Just det här exemplaret använder Andreas flitigt i alla fall, det är hans initialer som står på insidan av den ena vanten.

No comments: