Monday, April 17, 2017

En hemlig hönsekofta

En kompis till mig ska få barn snart och jag tog tillfället i akt att sticka en hönse-kofta. Det är ju så himla roligt! Hon älskar havet och båtar så det fick bli temat, plus i hennes favoritfärger. Jag hade lite rosa och lila rester av Chickadee från min Loppa-kofta så de använde jag och så färgade jag lite gult och mint som komplement. Allt är färgat av mig alltså!

Något mönster hade jag inte riktigt men jag utgick från måtten i Dödergöks Glittertind som jag tycker har väldigt bra passform. Bäbisen kommer i maj så planen var att sticka ungefär i storlek 6-9 månader så att den passar i höst, men den blev nog lite större. Sen stickade jag uppifrån och ner och hittade på/plockade mönster från internet allt eftersom. Älskar verkligen Hönsestrikk, det är så roligt att sticka! Och min kompis blev väldigt glad. Nu vill jag börja planera en ny hönse-kofta till Astrid!

5 comments:

Fredrikapåvinden said...

Wow! Hur fin som helst! Älskar verkligen färgkombinationen, lite oväntad men SÅ himla fint ihop ju och mönstren är verkligen fint ihopsatta.

Linnéa said...

Vilken söt kofta! Älskar verkligen dina egenkomponerade hönsestrikk <3

matkailijakirppu said...

Jättesöt och färgrik!

Anonymous said...

Den her er helt magisk fin!

Malmclemme said...

Den er intet mindre end fantastisk :)