Wednesday, July 26, 2017

En superrolig bananklänning

För några veckor sen visade jag ju "den coola randiga klänningen" och nu är det dags för den superroliga bananklänningen! Benämningarna är Astrids från när hon fick vara med och välja tyger :). 

 Precis som den randiga så är mönstret Groove Dress. Storlek 5år på en 4 1/2 åring. Den randiga sydde jag med längd från storlek 6år men till den här valde jag 5års längd istället, det räcker gott och väl!

 Tyget har Kamilla designat för Skapa form och design. Jag älskar det och Astrid också!

Mycket nöjda båda två och klänningen används flitigt! 

3 comments:

Lillemor said...

Och där såg man släktskap med mammas fina leende! Jag får faktiskt lust att sy en sån där klänning ät mig själv. Men jag ska kanske ta och lyckliggöra ett barnbarn i stället...

Katrina said...

Jättefin klänning! :-)

Brita said...

...härligt när dom blir så nöjda, vilket inte alltid är en självklarhet i den åldern :)...