Saturday, October 28, 2017

Inari tee dress

För några veckor sen sydde jag en klänning som jag sett massor av fina varianter på ute på nätet, nämligen Inari Tee dress. Det är en enkel tshirt klänning bara men jag gillar de små detaljerna i form av lite vridna sömmar, längre bakstycke än framstycke och en liten slits där fram och bakstycke möts. 
Allt detta är förstås helt omöjligt att se på en svart klänning plus att jag råkade radera de detaljbilder jag hade... så kan det gå. 

Egentligen är den tänkt för vävda tyger tror jag men jag sydde den i viskostrikå istället. Sååå skön att ha på sig! Som en pyjamas fast det ser ut som riktiga kläder = bästa typen av plagg. 

Jag var lite orolig för hur det skulle vara att sy en slits i trikå på overlock men det var inte så svårt som jag trodde. Jag sydde på overlocken fram tills kanske 2-3cm före slitsen och sen sydde jag de sista centimetrarna på vanlig hushållsmaskin. Ja nu råkade jag som sagt radera de detaljbilderna men eftersom jag redan sytt mig en till Inari i ett annat tyg ska jag se till att ta bilder på den istället. 

No comments: