Thursday, March 15, 2018

Silver och ametist

En gång i veckan går jag på en silversmideskurs som är speciellt för folk med psykisk ohälsa. Kan verkligen rekommendera alla som lider av det att kolla om det finns aktivitetshus i era städer! 
Jag har ett helt gäng med obloggade silversmycken som jag gärna vill visa, men att ta kort på smycken är verkligen helt annorlunda än kläder/personer! Kul med en fotoutmaning, men har mycket kvar att experimentera mig fram med. 

I den här ringen sitter en infattad ametist. Ametist är februari månads sten (vem kom på det där med månadsstenar?) och Astrid är född i februari så det känns fint att ha en ametist på fingret. Fick en fråga på instagram om den var limmad och det är den inte, det tycker min lärare är fusk :). Som en kom ihåg till mig själv så tror jag att det är 0.8mm till botten och 0.4mm till kanten runt (jag använder jämt bloggen för att kolla upp hur jag gjort olika saker). 

1 comment:

Kati | almiel said...

Jättefin ring. Och bilderna är också fina :)